Akákoľvek téma môže byť zaujímavá, ak ju podáte čitateľovi správnym spôsobom. Len pútavý text nestačí, musíte byť aj viditeľný.
Ešte predtým, ako sa rozhodnete vôbec vybrať tému článkov, zamyslíte sa, či ich vôbec viete efektívne čitateľovi ukázať. Dôležitým krokom je váš web spraviť viditeľným. Na to slúžia SEO služby, ktorých základom je kvalitná SEO optimalizácia. SEO agentúra Online Toro vám ich vie komplexne poskytnúť. Všetko to začína SEO Autitom webu, ktorý odhalí, čo Google obľubuje. Výsledkom je návrh vylepšení samotnej stránky. Nevyhnutnosťou je v dnešnej dobe kvalitná analýza kľúčových slov a ich zapracovanie na webe či ďalšie stránky SEO On-page. Až potom prichádza samotná tvorba tém a textov, ktorými by ste mali čitateľa zaujať, no okrem toho si dopomôcť aj k vyšším priečkam v rámci Google vyhľadávania.
Zabavte, poučte a vyzvite k akcii
Jednou z prvých vecí, nad ktorou by ste mali premýšľať, je obsahová stratégia marketingu. Nekonzistentnosť sa nenosí, je nutné vedieť efektívne osloviť konkrétne cieľové publikum. Približne polovica potencionálnych zákazníkov či odberateľov služieb si najprv prečíta vaše blogy a až následne sa rozhodnú, či idú nakupovať. V rámci vašich tém sa nebojte poskytnúť publiku rady alebo vylepšenia a vzbuďte u nich pozornosť svojimi znalosťami. Nič nepokazíte ani vhodný vzdelávaním zákazníkov, čo môže odbúrať nedôveru zákazníka k novej značke. V rámci textov máte jedinečnú možnosť bez nátlaku vyzvať čitateľa k rôznym iterakcii, ako je odber e-mailov alebo prihlásenie sa. Medzi moderné trendy patrí aj hlasové vyhľadávanie, preto je vhodné maximalizovať hodnotu stratégie optimalizácie aj v tejto jeho forme. Ľudia sa čoraz viac pýtajú, čo sa týka textového aj hlasového vyhľadávania. Myslíte teda na túto záležitosť a vložte do svojho textu aj často kladené otázky a odpovede na ne.
Kvalita vs. kvantita
Písať, písať a písať! Toto často počúvate na rôznych marketingových či copywriterských školeniach. A má to niečo do seba. Je však dôležité nájsť rovnováhu medzi kvalitou a kvantitou. Netvorte témy o všetkom a popritom o ničom. Držte sa jednej témy. Dajte si tú námahu spoznať vaše publikum a poskytnite im len to, čo ich naozaj zaujíma. Cieľové publikum sa nesmie cítiť presýtené a ani tematicky roztrieštené.
Bude sa to páčiť aj iným?
Nie vždy platí, že keď sa niečo páči mne, bude sa aj iným. Toto je jedna zo základných chýb pri obsahovom marketingu. V tomto smere vám poslúžia dostupné dáta, ktoré vás navedú na správnu tému a jej hlbšie spracovanie. Kľúčové slová sú samozrejmosťou a už tie poslúžia pri uberaní sa efektívnejším smerom. Nebojte sa na témy aj priamo publika opýtať napríklad vypracovaním malého prieskumu o tom, čo publikum v konkrétnom období zaujíma najviac. Správanie ľudí je podobne rozmanité ako vaše nápady, čo však môže priniesť aj negatívny efekt vo forme pre nich nezaujímavých textov.