Ešte ste sa nerozhodli prejsť na Google Analytics 4? Neostáva vám veľa času. My sme pre vás pripravili pár zaujímavých rád.
Google Analytics 4 patrí medzi nové SEO služby, ktorá má nahradiť pôvodného veľkého hráča pre lepšiu budúcnosť merania. Zákazníkom poskytne viacero možností, ako uspieť. Dnes už žiadna SEO agentúra bez nej neprežije a SEO optimalizácia smerom k jej zákazníkom tak dostane nové rozmery. Jej úlohou bude zhromažďovať dáta o aplikácii či internetovej stránke, čím umožní efektívnejšie porozumieť zákazníkovi. Na svoju činnosť využíva udalosti namiesto dát založených na reláciách. Poskytne aj zlepšené nastavenie ochrany súkromia, čo pocítite napríklad pri modelovaní konverzií a chovania či meraní bez cookie súborov. Dôležitou novinkou je možnosť predpovedí bez zložitých modelov či priama integrácia s mediálnymi platformami, ktorá podporuje akcie.
Ako začať so službou
K dispozícii máte tri základné spôsoby. Prvou možnosťou je Prvé nastavenie zhromažďovania dát Analytics. Ide o cestu v prípade, ak ste úplne novým užívateľom Analytics a ak sa má zhromažďovanie dát jednať len vašej aplikácie alebo webu. Pri druhej možnosti pridávate Google Analytics 4 na web využívajúci Universal Analytics. Tu sa využívajú služby Asistenta nastavenia GA4, o čom píšeme nižšie. Poslednou možnosťou je pridanie Google Analytics 4 do platformy pre tvorbu webu alebo CMS. Ide o krok slúžiaci pri využívaní webu hosťovanom systémom správy obsahu CMS.
Využite asistenta nastavenia
Vytvoriť službu GA4 nie je ťažké, hlavne ak ste už disponovali pôvodným účtom. Aby ste mohli používať GA4 asistenta nastavenia, musíte disponovať rolou editora. V GA kliknite na nastavenia Správca, následne preverte, či je tu zvolený správny účet. V stĺpci Služby kliknite na službu Universal Analytics a na možnosť Asistent nastavenia GA4. V časti „Chcem vytvoriť novú službu Google Analytics 4“ zvoľte „Začíname“. Ak na webe disponujete značkou gtag.js, máte možnosť povoliť zhromažďovanie dát pomocou značiek. Nakoniec len ostáva kliknúť na „Vytvoriť službu“.
Vyhľadávanie značky Google Analytics 4 na stránke
Novú značku nájdete na stránke s podrobnosťami o webovom dátovom streame pre službu Google Analytics 4. Môže sa stať, že v stĺpci Služba nefiguruje odkaz Dátové streamy, vtedy sa ale chybne nachádzate na stránke Správca pre Universal Analytics. V prvom kroku opäť kliknite na nastavenia Správca. Následne sa uistite, či máte v stĺpci „Služba“ naozaj vybranú novú službu. Následne zvoľte na Dátové streamy a Web. Prejdite do časti „Pokyny pre značkovanie“ a pridajte novú značku na stránke „Globálna značka webu“.
Táto návštevnosť vám skresľuje dáta. Ide napríklad o zamestnancov vašej spoločnosti, ktorí majú na webe odlišné správanie ako zákazník. Ide o dva základné kroky. Najprv túto návštevnosť musíte definovať. To spravíte v časti Správca – Dátové streamy a vyberiete konkrétne dátové streamy. Následne v sekcii Ďalšie nastavenia značkovania vyberiete Definovanie internej návštevnosti. Teraz je čas na jej vylúčenie, čo zrealizujete v časti Správca – Nastavenia dát- Filtre dát. Tu je možnosť využitia preddefinovaný filter internej návštevnosti. Pri filtroch máte na výber tri stavy, z ktorých je dôležité pre úplné vylúčenie internej návštevnosti zvoliť stav „aktívny“.