Reklamné predmety zvyknú byť súčasťou marketingu jednotlivých spoločností a firiem. Vzniká teda otázka, či sa firme oplatí do nich investovať.
Každá firma prítomná na trhu musí riešiť aj svoje marketingové stratégie a tiež spôsoby, akými sa bude prezentovať a propagovať svoje aktivity. Bez správnej reklamy a marketingu sa potenciálni zákazníci nedozvedia o firme a jej službách alebo produktoch. Marketing a reklama sú teda nevyhnutnou súčasťou podnikateľského sveta. Najmä vtedy, keď chce firma expandovať, alebo práve začína. Jeden zo spôsobov, ktorý môže firma zvoliť na svoju propagáciu alebo aspoň na jej podporu je mix reklamných predmetov s firemným logom a informáciami. V tomto zmysle má každý podnik neskutočne veľké možnosti, ktoré konkrétne reklamné predmety si vybrať. Práve v rámci marketingovej stratégie je potrebné následne zvoliť vhodné a správne reklamné predmety a tie potom vhodnou a správnou stratégiou distribuovať cieľovým zákazníkom. Pokiaľ sa s reklamnými predmetmi narába strategicky, môžu podporiť celkovú prezentáciu firmy, povedomie o značke, ako aj imidž spoločnosti.

Všeobecne nízke náklady
Jedna z výhod, ktorú reklamné predmety majú, sú všeobecne nízke náklady na ich zabezpečenie. Bežné reklamné predmety, ako sú napríklad perá, kľúčenky alebo iné drobnosti nestoja firmu veľa a prinesú efektívnu reklamu. Pokiaľ teda firma narába s reklamnými predmetmi strategicky a cielene, môže veľmi efektívne osloviť práve svoju cieľovú skupinu. Podľa toho, akú cieľovú skupinu potrebuje spoločnosť osloviť, je potrebné voliť aj vhodné a správne reklamné predmety. Zväčša sa to robí podľa odvetvia alebo branže, v ktorej daná firma pôsobí. Cieľové skupiny môžu byť rôzne a môžu sa líšiť podľa veku, pohlavia, povolania, sociálneho postavenia a podobne.

Rozhodne, áno!
Pokiaľ by sme teda všeobecne zhrnuli všetky aspekty pre a proti, dá sa povedať, že reklamné predmety sú ešte stále veľmi výhodnou formou propagácie a určite sa firme oplatí do nich investovať. Je len potrebné správne zadať, ktoré reklamné predmety sú pre danú spoločnosť vhodné a akým spôsobom ich bude k cieľovej skupine zákazníkov distribuovať.