Patríte k zamestnancom, ktorí celý svoj pracovný čas trávia práve v kancelárskych priestoroch? Paradoxom je, že práv tí, ktorí už dlhšiu dobu pracujú v kancelárií, sa na tento spôsob práce sťažujú. Nuž aj tu sa potvrdilo, že chceme zrovna to, čo nemáme.
Ak už dlhšiu pracujete v kancelárskom prostredí, zamyslite sa, robíte aj vy tieto chyby? Ak áno, snažte sa ich čím skôr napraviť. Ide predsa o vaše blaho a najmä zdravie.
1. Sedia v rovnakej polohe niekoľko hodín
Bolesť v oblasti krížov a krčnej chrbtice. Poznáte to aj vy? Môže za to príliš dlhé sedenie v jednej polohe. Väčšina pracujúcich v kancelárií vôbec nemyslí na zdravie svoje krčnej chrbtice a krížov a takmer všetok pracovný čas sedí v jednej polohe. Počas ôsmych pracovných hodín v kancelárií by ste si mali pravidelne hýbať. Aj obyčajná výmena atramentových kaziet za nové atramentové kazety sa počíta ako pohyb.
Ak sa vám aj náhodou podarí zistiť heslo na firemnú Wi-fi, priznajte sa, aj vy si často kontrolujete správy zo sociálnych sietí? Práve takéto kontrolovanie sociálnych sietí výrazne znižuje výkon všetkých zamestnancov, a to bez výnimky. Ak takéto čosi robíte, skúste s tým prestať. Uvidíte, koľko práce zrazu stihnete spraviť. Žiadne nadčasy nebudú potrebné a na druhý deň ráno si bez problémov stihnete vypiť rannú kávu bez toho, aby na váš šéf z vedľajšej kancelárie kričal, aby ste mu vytlačili potrebné faktúry a iné dôležité dokumenty.
3. Neorganizujú si čas a potom nestíhajú
Máloktorí zamestnanec si vie správne zorganizovať čas. Práve sociálnymi sieťami a bulvárnymi správami sa častokrát ukracujú o drahocenný čas a ku koncu smeny nevedia čo skôr.
Keď zamestnancovi jeho nadriadený zadá úlohu, napríklad nakáže mu vyhľadať firmu, ktorá sa zaoberá renováciou tonerov, myslíte si, že to zamestnanec okamžite spraví? Len máloktorý.
Zraďte si diár, poprípade si kúpte zošit, do ktorého si úlohy a povinnosti budete zapisovať.