Zatiaľ čo odvetvie bankovníctva má povesť konzervatívnosti, pokiaľ ide o technológie a zmeny, toto odvetvie bolo v skutočnosti nie veľmi prepojené s technológiami a zmenami. A kým technológie a požiadavky zákazníkov sa dnes vyvíjajú rýchlejšie ako kedykoľvek predtým, rýchlostný limit pre inovácie taktiež naberá na obrátkach.
Má digitalizácia bánk budúcnosť?
Aby tento sektor držal krok s dobou, mnoho spoločností sa rozhodlo čeliť tejto výzve. Bude však potrebné vymýšľať promptné a rýchle opatrenia, bez rušivých technológií a takmer nulovou chybou.
Pri urýchľovaní digitálnej transformácie v bankovom priemysle tím analytikov rozoberá súčasný stav bankového sektora a diskutuje o výzvach a trendoch, ktoré formujú jeho budúcnosť.
Zdôrazňujú, ako možno inováciu využiť na konkurenčnú a obchodnú výhodu, ako aj na súčasné prípady použitia a prípadové štúdie zdôrazňujúce hodnotu, ktorú môže digitálna transformácia priniesť. Úspech v digitálnej transformácii si vyžaduje jedinečnú kombináciu ľudí, technológií a údajov a správnu kombináciu umenia a vedy, ktorú je možné dosiahnuť iba so správnym partnerom.
Ako ovplyvňuje digitalizácia bankovníctvo a marketing?
Bankovníctvo a aj ostatné druhy priemyslu, akými sú logistika či marketing čoraz viac podliehajú digitalizácii.
Zoberme si napríklad marketing. Jednou z najpodstatejších úloh, kde digitálna transformácia ovplyvňuje marketing je tradičný koncept, ktorý obchodníci používajú na zmapovanie akcií, ktoré potenciálni zákazníci robia na webe a práve tá je impulzom k tomu, aby zistili, čo zákazníka viedlo k návšteve ich webu a marketérom to dopomôže k tomu, aby získali prehľad o tom, ako potenciálneho „prinútiť“ k realizácii nákupu. Vykonávanie ich práce je tak efektívnejšie.
Banky na celom svete si uvedomujú, ako by investície do digitálnych technológií mohli byť prínosom pre získanie spokojnosti zákazníkov. Už v roku 2018 banky globálne plánovali investovať 9,7 miliárd dolárov do zlepšenia svojich kapacít digitálneho bankovníctva. Online a mobilný telefón sa stali rovnako dôležitými, ak nie dôležitejšími kanálmi pre mnohé retailové banky.
Centrum pre finančné služby spoločnosti Deloitte pred časom uskutočnilo prieskum so vzorkou 17 100 klientov z radov bánk, a to v 17 krajinách s cieľom zistiť aktuálny stav digitálnej angažovanosti bánk.
Výsledky prieskumu podporujú presvedčenie tejto spoločnosti, že reštrukturalizačné organizácie v rôznych fázach interakcie so zákazníkmi budú ďalšou budúcnosťou digitálneho bankovníctva.
Na celom svete sa spotrebitelia dostali do jedného z troch odlišných segmentov: tradicionalistov, online podnikateľov alebo digitálnych dobrodruhov a výsledky odhalili jasné rozdiely, pokiaľ ide o digitálne postoje a správanie týchto spotrebiteľov.
Aj nedávne udalosti spojené s COVID-19 spôsobili, že pre finančné organizácie to bol prvotný impluz na to, aby zabezpečili posun k digitálnym technológiám a implementácii digitálnych kapacít v celej svojej organizácii. Digitálne bankovníctvo má optimistický pohľad na budúcnosť, aspoň pre tie organizácie, ktoré sú naň adekvátne pripravené.
Budúcnosť práce vo svete po celosvetovej pandémii bude definovaná ľuďmi, ktorí rozšíria svoje poznatky v rámci užšej spolupráce s digitálnymi technológiami. Pre organizácie, ktoré využijú túto príležitosť, bude existovať schopnosť posilniť úlohu zamestnancov, vytvárať zvýšenú efektívnosť a lepšie skúsenosti so zákazníkom.
Počas týchto zlostných chvíľ, kedy ľudia čelili finančnej kríze a aj sektor bankvníctva prišiel o značné príjmy, sa ľudia uchýlili k platformám, ktoré im počas krízy zabezpečia peniaze na život.
Popularite sa tešilo quatro casino, ktoré rovnako ako aj ostatné kvalitné kasína svojich klientov uvítalo privítacím bonusom. Kasínový bonus bez vkladu, ktorý zabezpečuje výhru peňazí bez rizík. Uznajte, nie je to skvelé? Stovky až tisícky eur putovali na účet ľuďom, ktorých zasiahla koronakríza.
Množstvo výhodných bonusov a jackpotov, ktoré počas koronakrízy spestrili život ľuďom, im prinavrátili druhý dych a zabezpečili tak peniaze, ktoré mohli neskôr vložiť na svoj bankový účet a postarať sa o svoje rodiny.
Aké sú výhody digitálneho bankovníctva?
- Nízke poplatky – prevádzkovanie fyzických obchodov je drahšie ako prevádzka virtuálnej firmy,
- vyššie úrokové úspory – je lacnejšie prevádzkovať digitálnu banku,
- menej papierovačiek – aj keď túto možnosť môžete mať aj v tradičných bankách, je zriadená virtuálna banka, ktorá všetko zvládne bez papierov,
- menej poplatkov – na rozdiel od digitálnych možností, ktoré sú k dispozícii, majú klasické banky poplatky za takmer všetko,
- možnosti minimálneho zostatku – dodržiavanie minimálnych zostatkov môže byť skvelým spôsobom, ako sa dostať do finančného zabezpečenia a tieto požiadavky sa netýkajú výhradne virtuálnych bánk.
A čo nevýhody?
- žiaden fyzický kontakt – niekedy je príjemné viesť osobný rozhovor s ľudskou bytosťou. Aj keď takmer každú bankovú úlohu je možné vykonať pomocou zariadenia, niektorí z nás sa cítia bezpečnejšie pri rokovaniach s inou osobou. S virtuálnou bankou získate ľudí iba po telefóne,
- poplatky za bankomaty – virtuálne banky nemajú toľko vlastných bankomatov, takže ak budete musieť používať bankomat inej banky, budete musieť mať k dispozícii viac peňazí,
- minimálne zostatky – niektoré virtuálne banky vyžadujú minimálny zostatok na účte, aby ste mohli odomknúť účty s nízkym alebo žiadnym poplatkom,
- poplatky za prevod – niektoré virtuálne banky účtujú poplatky za pohyb peňazí.