Pri predaji produktov či služieb je cieľom firiem nielen samotný dopyt, ale aj vzdelávanie a osveta zákazníka v danej oblasti. Ak ponúkame kvalitný produkt, želáme si, aby ho široká verejnosť vedela oceniť a posúdiť jeho výhody oproti konkurencii. Zaujímalo nás, ako podnikatelia z rôznych odvetví pristupujú k edukácii svojich zákazníkov.
Odpovedá: Jana Horňáková, manažérka rozvoja organizácie a odborného vzdelávania dm; dm drogerie markt
Tým, že na trhu práce absentuje odborník v oblasti drogéristického sortimentu sa už 5-ty rok angažujeme v téme vzdelávania mladých ľudí vo veku 14 až 19 rokov. Zároveň pracujeme na vytvorení vzdelávacieho programu, ktorý umožní zvýšenie kvalifikácie v oblasti drogérie, zdravej výživy a kozmetiky prístupný pre širokú verejnosť. Vzdelávanie širokej verejnosti je jedným z našich cieľov v rámci zodpovedného vzdelávania.
Odpovedá: JUDr. Ivana Golianová, odborníčka na betónové doplnky, Renit beton
Je pre nás dôležité, aby ľudia vedeli, že betón nie je len statický stavebný materiál, ale plní aj estetickú a dizajnovú funkciu. Je v našom záujme ponúknuť verejnosti hlbšie informácie aj o tom, že betón má veľa výhod, dlhú životnosť a je šetrný k prírode, pretože je recyklovateľný, a to 100%. Edukujeme napríklad prostredníctvom marketingových aktivít, ako je písanie blogov, autorských článkov či obsahovo hodnotného facebooku. Rovnako sa zúčastňujeme veľtrhov, kde sa s ľuďmi aj priamo zhovárame a odpovedáme im na ich otázky ako najlepšie vieme.
Odpovedá: Ing. Martin ŠOLC, Managing director, SHERLOCK ASSA ABLOY
V poslednom období v spoločnosti rezonuje apel na kvalitu v každom smere. Nakoľko sa v oblasti zabezpečenia domácností objavujú často mýty, ktoré majú tendenciu rozširovať napríklad necertifikovaní výrobcovia, snažíme sa vzdelávať verejnosť ako správne vyberať bezpečnostné dvere a čo zaručuje kvalitu. Dôkladné informácie šíria naši odborníci nielen v predajniach a edukačné videá a texty cez online komunikáciu, ale venujeme sa aj edukácii prostredníctvom všetkých typov médií. Našou prvoradou úlohou je mať v SHERLOCK odborníkov, ktorí sú zdrojom najkvalitnejších informácií o bezpečnej domácnosti. Komplexné a názorné informácie viete získať aj v našom novom showroome v Troch vežiach v Bratislave.
Odpovedá: Róbert Tóth – marketingový manažér, poisťovňa Aegon
Finančná gramotnosť Slovákov je hlboko pod priemerom krajín OECD, ako u školákov, tak i u dospelého obyvateľstva. Popri snahe ponúkať klientom užitočné poistné a dôchodkové produkty sa snažíme o to, aby ľudia týmto riešeniam aj rozumeli. Na našej web stránke nájdu rôzne online aplikácie, edukačné infografiky či finančné kalkulačky, ktoré im v tom pomôžu. Prostredníctvom našej Nadácie Aegon ľuďom tiež podporujeme edukáciu širokej verejnosti v oblasti prvej pomoci.
NEPREHLIADNITE: NIZSIE DALSIE VYJADRENIA
Odpovedá: Andreas Kreutz, konateľ, TAILOR MADE
Áno, jednoznačne áno. Pracujem s pánskou elegantnou módou a naši muži majú v tejto oblasti žiaľ veľké medzery. Snažím sa písať články, blogy a informovať nielen mužov o tom, ako byť pekne a vhodne oblečený na danú príležitosť či pre určitú profesiu. Okrem toho je takmer každá návšteva klienta v našom obchode zároveň aj malým edukačným okienkom a privátnou konzultáciou na tému styling.
Odpovedá: MUDr. Peter Harbulák, PhD., gynekológ, odborný zástupca pre reprodukčnú medicínu, GYN-FIV
V oblasti asistovanej reprodukcie sa snažíme priniesť najaktuálnejšie informácie predovšetkým odbornej verejnosti v rámci pravidelných regionálnych seminárov a tiež medzinárodného kongresu VITA NOVA, ktoré organizujeme. Vzdelávanie laickej verejnosti prebieha prostredníctvom nášho webu, či Facebook-u, médií a projektu Cesta k dieťaťu. Cieľom tohto projektu je zvýšiť informovanosť o téme asistovanej reprodukcie, nakoľko nedostatočná edukácia má za následok zbytočné predlžovanie cesty k vytúženému dieťatku.