Či sa jedná o fyzickú osobu, živnostníka, malú firmu alebo nebodaj veľkú obchodnú spoločnosť, je potrebné mať zabezpečené neustále telefonické spojenie s dodávateľmi, zákazníkmi a vôbec so širokou verejnosťou. Je to základným atribútom úspešného fungovania v trhovom mechanizme u nás, i na celom svete.
Kedysi bolo telefonovanie v rámci podnikania výsadou iba tých najúspešnejších a najbohatších, pretože iba takí si mohli dovoliť platiť horibilné sumy každý mesiac znova a znova. No a nám ostatným zostávalo povedať len tých pár najnutnejších slov do telefónu a hneď zložiť. Rátala sa totiž každá ušetrená sekunda.
Postupne však pod vplyvom rozmachu mobilných telekomunikačných technológií a príchodom konkurencie na Slovensko, začali účty za telefónne spojenie klesať smerom nadol, až sa dostali na takú úroveň, že dnes si môže dovoliť vybavovať veci okolo podnikania za prijateľný peniaz skutočne každý, aj úplne začínajúci živnostník.
Stačí vložiť SIM kartu a obchodná debata môže začať
Stačí len, aby ste si u konkrétneho telefónneho operátora alebo na iných predajných miestach zakúpil maličký mikročip, známy pod názvom SIM karta a vložil ho mobilného telefónu a hotovo. No a môže sa neskôr rozhodnúť podľa vlastných preferencií, či mu na volanie, postačí základný objem digitálnych dát na SIM karte, alebo v závislosti od frekvencie používania mobilného telefónu prikúpi balíčky určitého objemu dát navyše. Alebo jednoducho vsadí na mesačný, či ročný paušál so všetkými výhodami, ktoré k nemu patria ako napríklad nekonečné volania do všetkých sietí.
Pre majiteľov firiem s kancelárskymi priestormi a niekoľkými zamestnancami by bolo vhodné okrem mobilného spojenia treba brať na vedomie aj klasické hlasové služby, teda nad pevnou telefónnou linkou. Nie, v žiadnom prípade nejde o akýsi prežitý anachronizmus. Aj taká pevná linka dokáže ušetriť peknú sumu majiteľom firiem a je taktiež výhodná čo sa týka volania do zahraničia, kedy mobilný roaming v dôsledku rôznych taríf a iných obmedzení, nie je vždy to pravé orechové.
Okrem toho, mnohí telefónni operátori sú schopní dodať telefónne prístroje a iné zariadenia k pevnej linke úplne zadarmo a taktiež zadarmo je aj technické zabezpečenie a údržba systému.
Volania cez internet výrazne vylepší komunikáciu
Kto by sa chcel odlišovať a hlave ušetriť bez toho, že by tým utrpela kvalita telefonického spojenia, tomu je k dispozícii ultramoderný spôsob vzájomnej komunikácie známy pod názvom VoLTE (Voice over Long Term Evolution).
Ide o najnovšiu vymoženosť telefonovania priamo cez internetový protokol (IP). Všetko, čo treba, je aby mali obaja účastníci hovoru nainštalovaný príslušný firmwér, toho ktorého telefónneho operátora v mobilnom telefóne, veľkom počítači alebo tablete. Spojenie medzi volajúcim a volaným trvá iba zlomok času oproti tomu mobilnému alebo klasickej pevnej linke.
No a nakoniec pre skutočne náročných je tu absolútna dokonalosť v podobe skratky ViLTE (Video over Long Term Evolution). Spája v sebe jedinečnú kvalitu zvuku spojenú s kryštálovo čistým obrazom účastníkov hovorov. Pravdaže platí to už spomenuté, že podmienkou je mať nainštalovaný firmwér v oboch koncových zariadeniach. Telefónni operátori poskytujú túto prevratnú novinku úplne zadarmo, čiže za prechod na túto pokrokovú kvalitu hovoru si neúčtujú ani cent navyše.
Je dôležité vsadiť na etablovaného telefónneho operátora
Predostreli sme tri varianty telefonického spojenia nad ktorými by mal uvažovať každý človek rozhodnutý vziať osud do svojich rúk. Keď sa tak zamyslíme, to isté platí pre každú skupinu obyvateľstva, nielen pre podnikateľskú vrstvu. Áno, je to pravda, no pokiaľ však, dajme tomu bežní zamestnanci a dajme tomu aj živnostníci si vystačia s bežným paušálom zakúpeným k SIM karte, tak podnikatelia so širším poľom pôsobnosti sa už musia správať veľmi rozumne a predvídavo, pretože to kvantum hovorov, ktoré každoročne absolvujú v konečnom účtovaní môže vytvoriť významnú položku v účtovníctve.
Aj kvôli tomu je vhodné zvážiť výber telefónneho operátora tak, aby sumy na faktúrach za telefonovanie neprekročili únosnú mieru. Jednoducho, aby primerane zodpovedali vynaloženému úsiliu a zisku. Optimálne nastavenia parametrov dokážu ponúknuť iba etablovaní telefónni operátori, pretože takí si to môžu dovoliť. Môžu si dovoliť aj bezplatné kvalitné zabezpečenie technických zariadení, ich montáž, údržbu a v prípade neočakávanej udalosti vyslať na miesto zásahu vyškolených pracovníkov, ktorí dokážu situáciu vyriešiť k spokojnosti zákazníka.
Celej veci môžu podnikatelia podstatne pomôcť tým, že si u nimi vybraného telefónneho operátora zakúpia aj iné produkty a služby, ako napríklad rýchle internetové pripojenie pre firmu. Proste využijú komplexnú ponuku. Výrazne tým ušetria, pretože čím viac produktov a služieb od jedného poskytovateľa, tým viac ušetria. A to nielen na jednotlivých službách, a aj v konečnom účtovaní. Nehovoriac, že mesačné výpisy im budú chodiť v rámci jednej podrobnej faktúre, čím získajú dokonalý prehľad o tom, koľko, kde a za čo minuli.